יום רביעי, 28 בינואר 2015

מבצע מסריח

תנובה-מבצע על חשבון הבית
איך יכול להיות ששוב התפתינו למבצע, תמיד זה נראה בהתחלה כאילו זאת לא בעיה וממילא זה חלק משגרת החיים השוטפת שלנו.
כמה מצחיק שבתנובה קראו למבצע "על חשבון הבית", אכן, אין שם קולע מזה, הם הזמינו את כולם לאסוף אריזות ואם נעלה בגורל נזכה באלף שקלים תמורת כל אריזה או מוצר.
למה תנובה לא הוסיפה למשל מדבקה על כל מוצריה לתקופת המבצע אותה היינו מסירים ושומרים כהוכחת קניה.
איך יכול להיות שהחל מלפני חג השבועות ועד אמצע יולי, אנחנו שטפנו ושמרנו בתוך שקיות גדולות את כל המוצרים שאכלנו, זה היה מגעיל. המוצרים הפיצו ריח דוחה גם אחרי שטיפה, ותפסו המון מקום.
כל בני הבית עסקו ברדיפה זה אחרי זה, כי היו כל מיני פספוסים ואריזות נזרקו בטעות לאשפה. התפתח מעקב והתפתחו תופעות מכוערות של הלשנה, גינוי והוקעה בציבור. כל מוצר נקרא בפינו  "1000 שקלים"  על שם שוויו למשך תקופת המבצע, ושמו המקורי נזנח. למשל, לא צועקים על מישהו למה זרקת את היופלה  לפח, אלא, למה זרקת 1000 שקלים לפח!
כל הזמן ספרנו שוב ושוב את כמות המוצרים שנאספו בשקיות וחסמו את הכניסה למרפסת השירות וחיברנו אליהם את כמות המוצרים שבמקרר, והוכרז על הסכום שיש בידינו ,כביכול,כרגע.
הילדים הצעירים במשפחה היו מתוחים מאוד כיצד עליהם לנהוג כשיבואו מתנובה אלינו הביתה, האם להתחיל ולהתחשבן על  המוצרים או להזעיק את ההורים תחילה. הצעיר ביותר התקשר לכל מספרי הטלפון שהיו על איזה כרטיס הצטרפות שחולק, עד שהתקשר כנראה גם סתם לשירות לקוחות מה שהביא את תנובה לחזור אלינו ולשאול מה הבעיה ,מה שעשה זעזוע קל בלבבות משתתפי המבצע בבית.
איך יכול להיות שעסקנו באופן מאסיבי במשהו אנטי חינוכי שאנו מתנגדים לו בתכלית. תמיד אנחנו מלמדים את הילדים שכסף בא רק אחרי עבודה קשה, ולא נופל מהשמים, הם הסתכלו עלינו בתימהון ובבלבול. איך עסקנו במשהו שזועק לך בעוצמה :"אתה אידיוט,אידיוט,אידיוט".
איך חשבנו לרגע שנזכה, אנחנו מעולם לא זוכים, אז למה הפעם.
מה פתאום אכלנו כל כך הרבה מוצרי חלב, זה בכלל לא נחשב למזון אצלנו בבית, לא בריא, מתאים לעגלים ולא לבני אדם. ובכלל ממתי אנחנו אוכלים מוצרים רק של מחלבה אחת.
 זהו אנחנו חוזרים לשגרה, שוב נקנה לכל אחד מבני הבית איזה מוצר שהוא אוהב מאיזה שהיא מחלבה. הגישה למכונת הכביסה והמייבש תהיה קלה וריח רע של חלב שוב לא יהיה מרחף באזור המטבח וינדוד גם לסלון. נשבעים ששוב לא נשתתף בשום מבצע. אכן זה היה מבצע "על חשבון הבית" אבל הבית הזה היה שלנו.

 יולי 2009

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה